Základní škola Neratovice, 28. října 1157, okres Mělník

ZŠ ul. 28.října - Neratovice

Dnes je  , svátek má:  

topbanner
Stránka prací žáků


22. 06. 2010
Graphic Melnic 2010
V této galerii najdete většinu prací, které vytvořili žáci 6. - 9. ročníků v rámci grafické soutěže


13. 06. 2010
Den PĚTEK

5. května jsme společně s celou Evropou oslavili 5. narozeniny eTwinningu. . Přesně 55 přáníček pro eTwinning vyrobili žáci 5., 6. a 7. tříd. 

 



13. 06. 2010
Anglické cvičení

Všechny děti se od 3. třídy učí povinně cizí jazyk, většinou angličtinu. Ale na naší škole se s angličtinou seznamují i prvňáčci. Mají 1 hodinu týdně tzv. "anglické cvičení". Podívejte se, jak si to užívají.



24. 03. 2010
Druháci vydávají časopis DÉČKO

Žáci z 2.D a pustili se do vydávání časopisu "DÉČKO". Nejtěžší role - role šéfredaktorky se ujala Eliška Tykvartová, která z příspěvků svých spolužáků časopis sestavuje.

1

2



24. 03. 2010
Čtenářské deníky

Ukázka čtenářských deníků žáků 4.A.

1

2

3



22. 03. 2010
Máme rádi zvířata

A proto si žáci  2.C zvolili za karnevalové masky zvířecí obličeje. Vyrobili si je při pracovní výchově.

2



22. 03. 2010
Můj první slovníček

Děti ze 2.C si vytvořily hezkou pomůcku na angličtinu. Barvy se lépe naučí ze svého vlastnoručně vyrobeného slovníčku.

b



22. 03. 2010
Netradiční masky

Papírové pytlíky si proměnili na pěkné masky kluci a holky ze 2.A.

24

6



22. 03. 2010
Práce žáků 2.A

Práce žáků 2.A při hodinách přírodovědy, kdy se názorně učili o lidském těle.

12

3



03. 03. 2010
Funny English

Anglickou slovní zásobu můžeme procvičovat třeba zkoušením nebo písemkou. Ale mnohem zábavnější je to pomocí hudby. Žáci 6.B si části lidského těla opakovali zpíváním písničky. Všichni dostali JEDNIČKU!



03. 03. 2010
Dějepisný projekt

Žáci 7. ročníků při hodině dějepisu tvořili projekty, které jsou vystavené na chodbě školy. Názornou formou spolužákům přiblíží hlavní znaky románské a gotické kultury.

rgk

rg



02. 03. 2010
Veselé hodiny angličtiny
 

V hodinách angličtiny se nejen učíme slovíčka a gramatiku, ale také soutěžíme, malujeme a hlavně zpíváme. A rádi!

Žáci 3.B

 



23. 02. 2010
Básničky o vzduchu

do přírodovědné soutěže napsaly žákyně 4.B Aneta Ryšavá, Soňa Fefková a Kateřina Fabíková

 

Vzduch - Aneta Ryšavá

Vzduch je všude kolem nás,

dýcháme ho zas a zas.

Nejlepší je asi v lese,

voní po jehličí, houbách, vřese.

,

Kde mi vzduch moc nevoní?

V městě mezi autami.

A tak budu o vzduch dbáti,

o přírodu pečovati.

.

.

Větřík - Soňa Fefková

Větříček nám zafičí,

kytičky nám roztančí.

Honí mráčky po obloze

a to vše jen v marné snaze.

Až zafičí kolem stromu,

všechny lístky spadnou dolů.

.

.

Zimní vítr - Kateřina Fabíková 

Venku je zas vítr,

máma plete svetr.

Na poli je sníh a mráz,

vítr fouká zas a zas.

.

Ve svetru se zahřejeme

a na vítr vyzrajeme.

Na vítr se těšíme,

draky venku pouštíme.

Zima už nám nehrozí,

máma volá k večeři. 



23. 02. 2010
Soutěžní práce žáků 4.B

Děti ze 4.B při plnění praktických úkolů v environmentální soutěži SVĚT KOLEM NÁS  vyráběly vory z korku a loďky z borové kůry s poselstvím vodě, modely oblak s charakteristikami jednotlivých typů a při pracovních činnostech sněhové vločky z CD i písničky o vodě v malované podobě.

,

lvooss



19. 02. 2010
Veselí klauni jako připomínka tradice masopustu

Mnoho krásných obrázků suchým pastelem vytvořili při výtvarné výchově žáci 5.B a 5.C. Po nelehkém rozhodování, který z nich je nejhezčí, jsme vybrali tyto veselé klauny.  Ale i ostatní jistě stojí za shlédnutí na nástěnce v přízemí 10. pavilonu.

kl1kl3

kl2kl4

 



17. 02. 2010
My Future

Žáci 7. ročníků při hodinách anglického jazyka procvičovali budoucí čas a při té příležitosti nám prozradili svoje plány do budoucna. Samozřejmě anglicky :-)

MICHAL BUZEK VII. A

When I grow up I want to be a football player because I love football. I would like to play it in a lot of countries. When I leave school I think I will go to university first. I want to get married at twenty – three years old. I hope my partner will be kind, intelligent and nice. I want to live in Kojetice because I like it there. Most of all in my life I want to be happy. I don’t want to do  worry about things and I don’t to be  poor as well.

I think in the future the world will be better than now. I think that people will fly to work, but I don’t think that we will live in space and find life there.

 

 LUCIE KOZLOVÁ VII.B

When I grow up, I want to be an English teacher because I like English, school and kids. When I leave school I think I´ll go to the Pedagogical high school and then when I leave the high school I´ll go to the collage and then I´ll teach in the primary school in Neratovice. I won´t get married till I finish collage. I hope my partner  will be kind and intelligent. I want to live a city because I´ll work in the city. Most of all in my life I want to teach kids. I don´t want to be stupid and boring.

I think in the future the world will have a lot of new things and devices. I think that people will be richer, happier and our life will be easier, but I don´t think that people will  travel to the other planets.

 

DAVID NGUYEN VII.A

When I grow up I want to be famous because famous people are rich and happy. When I leave school  I think I will go to university and then I will travel to the USA.I don’t want to get married soon. I hope my partner will be kind and funny. I want to live in a big city because I like it. Most of all in my life I want to be happy and rich. I don’t want to be poor.

I think the world  will be still alive in the future. I hope people will be normal  like now.But I don’t belive that all of these will come true.


 


09. 02. 2010
Zimní obrázky z 5.B
Krásné zimní obrázky vytvořili v hodině výtvarné výchovy žáci 5.B. Vystavené ukázky prací patři Natálii Raisové a Evě Samkové

samkova

raisova



21. 01. 2010
Nové výtvarné techniky ve 3.C

Žáci ze 3.C zkouší při výtvarné výchově nové techniky. Ukázky patří Kateřině Nouzové a Kateřině Kynclové

k

n


07. 01. 2010
Vánoční koledu zpívají žáci z 5.B



07. 01. 2010
Čertíci a svatoušci z 1.A

1.a

1.a



07. 01. 2010
Krásné vánoční ozdoby - 3.B

3.b

3.b


07. 01. 2010
Přáníčka pro naše staroušky - 3.A

3.A3.A


06. 01. 2010
Výtvarné práce žáků 3.A

3.a

3.A

3.A

3.A

3.A



04. 11. 2009
Práce žáků 5.A

Při literární výchově žáci 5.A tvořili kaligramy. Není bez zajímavosti, že texty vymýšleli samiaanagram1

aanagram2

 



04. 11. 2009
Maraton eTwinning

Stejně jako loni se žáci letošních sedmých ročníků zúčastnili akce Maraton eTwinning 2009. Jejich úkolem bylo napsat příběh panáčků z loga eTwinning z jejich neratovické návštěvy. Také pro Modrého a Žlutého naši žáci vystavěli městečko.

V NERATOVICÍCH PROMLOUVAJÍ KAMENY

Modrý a Žlutý panáček přijeli do Neratovic a dali se do hledání Základní školy 28. října. Bohužel po cestě zabloudili ke kopci s kamenným nápisem, na kterém dováděly děti. Protože foukal velký vítr, šli si koupit palestiny. Vítr ale fičel čím dál tím víc, a tak zašli do malé kavárny a zahřívali se teplým čajem. Modrásek se podíval z okna, zdalipak se už počasí umoudřilo a v tu chvíli uviděli na naproti přes silnici mrkajícího muže. Tak se sebrali a šli to prozkoumat. Ten muž byla socha Tomáše G. Masaryka. U něho se panáčci dlouho nezdrželi, protože se na ně mračil, nejspíš řešil nějaké politické problémy. Řekl jim tedy, aby raději šli za jeho kamenným kolegou. Když konečně objevili v parku kamennou sochu muže na koni, napadlo je, že když je na koni, mohl by je svézt. Mohli by z něj mít hezký výhled na celé město Neratovice. Cestou kousek vedle objevili další sochu ženy s dítětem. Vypadala docela smutně. To proto, že byla symbolem krvavých událostí minulých let. I přesto se jim všechny viděné sochy tak zalíbily, že když při hledání neratovické základní školy uviděli v parku u městského úřadu celé kamenné městečko, rozhodli se si zahrát s místními dětmi na „oživlé sochy“. Náhodou to byli žáci základní školy 28. října, kterou panáčci celou dobu hledali. Společně zjistili, že i studený kámen může být krásný a inspirující. Na fotkách to dětem i Modrému a Žlutému moc sluší. Po celém tom náročném dni měli všichni pořádný hlad, tak děti pozvaly panáčky na večeři, kterou pro ně samy připravily ve školní kuchyňce. Podávaly se párky v listovém těstíčku a peklo se o stošest. Skoro to vypadalo, že se panáčci ocitli v Hustopečích, kam mají ještě dnes namířeno. Děti nakonec panáčky doprovodily k vlaku, zamávaly jim a popřály šťastnou cestu při dalším maratonském putování.

mestecko



03. 11. 2009
Podzimní práce prvňáčků

Žáci z 1.A využili podzimního přírodního materiálu a vytvořili krásné obrázky. Využili je k výzdobě třídy.

list2list1

 list3



03. 11. 2009
Výrvarné techniky

Pastel je jedinečná výtvarná technika na pomezí malby a kresby, pastely mají nádherné, zářivé barvy. Není divu, že děti tato výtvarná technika baví a jejich obrázky jsou velmi krásné a zajímavé.

uhel2uhel6

uhel1



03. 11. 2009
Třeťáti zkoušeli vyrobit vlastní Kofola loutky

Dětem ze 3. B se jistě moc líbí populární "Kofoláčci", a tak si chtěli vyrobit svoje vlastní. Podařilo se jim to a my můžeme mezi nimi najít princezny, víly i celé kofolí rodinky.

kofola2kofola3

kofola1


 


03. 11. 2009

Školní rok 2009/2010


03. 05. 2009
RUSALKA ve 2.C

V prvouce jsme probírali různá povolání. Proto jsme si při „Projektovém dni VODA“ vyzkoušeli profesi filmařů. Nacvičili jsme si ukázky z opery Rusalka. Osvědčili se herci i režisér. Spokojeni byli i diváci.

...

0



23. 04. 2009
PÍSNIČKA PRO POLSKÉ KAMARÁDY

Žáci 5. ročníků pracují v hodinách informatiky na eTwinningovém projektu Spring is coming. Pro své polské partnery nacvičily děti z 5.A společně s třídní učitelkou D. Urbanovou pěknou písničku.



23. 04. 2009
MUŠLIČKA

Vím, že mnoho lidí přírodě ubližuje tím, že ničí domovy zvířátek, kope do keřů, kácí zdravé stromy. Kdybychom se ocitli v životě zvířátek, svět by pro nás byl tajemný a neprozkoumaný. V jedné hodině jsme si s paní učitelkou  povídali o mořských hlubinách, ve kterých žije spousta známých i méně známých živočichů. Líbilo se mi to. Zkusila jsem si představit, že já jsem malá mušlička.

Ahoj já jsem mušlička, která ti bude vyprávět svém klidném, ale krásném životě pod hlubokou, třpytivou hladinou.

Když jsem poprvé otevřela oči, uviděla jsem, jak okolo mě plavou želvy, rybičky a medúzy. Nejdříve jsem si myslela, že je to jenom sen, ale potom jsem se přesvědčila, že je to vše opravdové. Ten jemný písek, průhledné vlny, to klidné ticho a také plno jasných barev. Jen tak mě unášely vlny. Bylo to úžasné. Všude kolem mě plavaly asi milióny rybiček. A jak jsem se tak dívala, jedna vypadala přátelsky.

Připlavala ke mně a řekla: „Ahoj, já se jmenuji Diana.“ A tak jsme si začaly o všem povídat a…Je úplná tma! Ó né…velryba! Už jsme si myslely, že se odsud nikdy živé nedostaneme. Ale náhle se zvedla vlna, potom druhá, pak další a další. Šup na břeh! Obě jsme byly úplně ztracené. Nevěděly jsme, co se děje a tu nás někdo zvedá a hází do kbelíku. Nevíme, jak dlouho jsme v něm byly, ale najednou  nás někdo odnáší.

Jsme v jedné místnosti, kde je moc mušliček a rybiček. A od té doby se na nás chodí dívat mnoho lidí. Asi jsme někde na výstavě, ale nám se tu líbí. Moře bylo krásné, ale tady se cítíme já i Diana v bezpečí.Tento příběh vypovídá o tom, že bychom měli být k přírodě ohleduplnější a více ji chránit.

SÁRA POKŠTEFLOVÁ, 5.B

musle

 



22. 04. 2009
Vyjmenovaná slova

Netradiční procvičování vyjmenovaných slov předvedli ve své krátké povídce Kateřina Facounová a Veronika Ondráčková z 5.B

Bystrá kočka

Byla jednou jedna kočka. Byla velmi bystrá. Bystrá proto, že viděla i hnědého brouka na hnědém kabátu. Bydlela v Přibyslavi v jednom malém domečku. Měla nádherný byt.

Jednou jí navštívil kocour , který se jmenoval Mourek. Vyšli si na procházku a cestou potkali kobylku Milku a ta jim dala byliny. Potom potkali býka Radima a ten jim dal vodu. Došli až na pole a najednou bystrá kočka zahlédla myš. Skočila po ní a rozdělila se o kořist s Mourkem. Došli až domů a tam si uvařili večeři. Ráno kocourkovi bylo nějak zle. Bystrá kočka si vzpomněla, že má vodu od býka Radima a byliny od kobylky Milky. Z toho všeho udělala kocourkovi čaj. Tomu to moc zachutnalo a pomohlo. Kocourek Mourek se radoval, že ho bystrá kočka vyléčila. A žili spolu dál šťastně  a vždy si navzájem pomáhali.


 


21. 04. 2009
O PRINCEZNÁCH

Ukázka prací žáků 5.B

BARBORA CHMELAŘOVÁ

000

000

 

TEREZA ZAVADILOVÁ

Princezna ze zámku,

dostala pozvánku.

Na veliký bál, pozval ji král.

 

Princezna s radostí přijala pozvánku

a hned se vydala na cestu do zámku.

Přijela kočárem na pozvání krále,

ten bál se konal v překrásném sále.

 

Když spatřil král princeznu a princezna krále,

tak už si představte, jak to bylo dále.

Ta svatba byla, však v jiném sále,

a princezna navždy už měla krále.



21. 04. 2009
PRVŇÁČCI A VELIKONOCE

Prvňáčci se připravovali na blížící se Velikonoce ve školní družině i ve třídě při pracovní výchově. Kromě přáníček a krásně zdobených vajíček si vyrobili kuřátka z roliček, barevného a krepového papíru. Společně s kuřátky jim to moc sluší.

000



21. 04. 2009
MOTÝLI VÍTAJÍ JARO

Pestrobarevné skládané motýly na květech vytvořily děti ze 4.B, k výrobě použily dárkový balicí papír a barevný polokarton.

000

000



20. 04. 2009
ŠIKOVNÉ RUCE PÁŤÁKŮ

Chlapci a děvčata z 5.C při pracovních činnostech tvoří i z nejrůznějšího odpadového materiálu. Vyrobili si robota z kartonových krabic a dekorační kytice ze starých cédéček. Zkoušejí tak pracovat v týmu, vzájemně si pomáhat a respektovat názory druhých.

000

000

Při výrobě stromečků z drátků a korálků si děti z 5.C vyzkoušely nejen hbité prsty, ale hlavně pevnou vůli, trpělivost i svou fantazii. První dokončené stromečky byly k našemu velkému překvapení od chlapců – Matěje, Ondry a Honzíka Nováka. Postupně přibývaly další. Shodli jsme se na tom, že jsou všechny pěkné.

000



24. 03. 2009
DIVADLO V ANGLICKÉM JAZYCE

Naše škola získala Grant MŠMT na Podporu výuky cizích jazyků ve školách. Do tohoto projektu se zapojilo 8 pedagogů a 16 žáků a společně nastudovali v anglickém jazyce 2 divadelní představení:

THE ROBBERY

a THE RIGHT THING TO DO

 



21. 01. 2009
Smajlící pro dobrou náladu

Ukázky prací v předmětu Informatika, kde žáci v učebním celku Grafika - práce s jednoduchými grafickými editory procvičují kopírování objektů v programu Malování.

1

Denisa Fajdeková, 6.A


1

Lucie Kozlová, 6.B


1

David Nguyen, 6.A


1

Martina Tesařová, 6.A



21. 01. 2009
Krátké slohové útvary žáků 6. ročníku
GUMA
Ahoj, já jsem guma. Můj příběh začal v obchodě se školními potřebami, kam jednoho dne přišel chlapec a koupil si mě. Já byla šťastná. Chtěla jsem být moc nápomocná, aby si mě ten kluk oblíbil. Jenže jsem si neuvědomila, že čím více bude se mnou gumovat, já se budu ztrácet, tedy zmenšovat.
A když už má velikost byla opravdu k přehlédnutí a já nechtěla skončit v odpadkovém koši, dostala jsem nápad. Prostě se schovám. Zakutálela a odskákala jsem do tmavého kouta, kde trávím svůj čas dodnes.  Jen se bojím, že až mě někdo najde, asi mě ten odpadkový koš stejně nemine.
Dennis Ladman, 6.B

 

KRUŽÍTKO
Ahoj, jmenuji se Kružítko. Často mě někdo chytne, zapíchne do papíru a pak mě točí pořád rychle dokola, až jsem se jednou málem pozvracel.
Jak jsem hodně používaný, tak se mi stále zmenšuje tuha. A když mám tuhu malou,  nebo se mi zlomí, tak mi ji někdo vymění. Když se mi tuha zlomí, dost to bolí.
A jednou mě někdo vzal a začal mě rozdělávat. Pane bože! To byla bolest. Pak, když neměl co rozdělávat, tak mě hodil do divné černé a smrduté krabice. A už jsem tam zůstal navždy.
Zdeněk Koš, 6.B

 

PASTELKA
Byla jednou jedna pastelka, která se narodila ve firmě KOH-I-NOOR V Českých Budějovicích. Vyrábí se tam spousty pastelek a tak byla v krabičce ještě s 12 jinými pastelkami. Dostala se do obchodu, kde celou krabičku koupila paní Nováková pro svého syna Matěje, který začal chodit do první třídy. Tak se pastelka přestěhovala do Matějova penálu. Nestaral se o ni ale moc dobře. Neustále jí okousával vršek a ořezaná také moc nebyla.
Jednou Matějovi vypadla z penálu na zem, šlápl na ni a zlomil ji. A tak pastelka skončila v odpadkovém koši.
Lída Bartoňová, 6.B

 

TAŠKA
Já jsem milanova školní taška. Můj majitel Milan si nepřipravuje každý den jen to, co potřebuje, ale nosí pořád vše.
Už mě bolí uši a tak vržu, skřípám, ale Milan mě neslyší. Bojím se, jak to se mnou dopadne, až se mi ucho utrhne. Hlavně, aby mě nevyhodil na smetiště. Ráda bych ještě sloužila a v jeho pokojíčku bydlela.
Milan Kašpárek, 6.B


21. 01. 2009

Autorkou básní je ZUZANA MAREŠOVÁ z 9.B

 DĚTI

                                                                         V dětských očích vídám hvězdičky,deti

které radost v srdci probouzí,

děti jsou jak rolničky,

co úsměv na tváři vykouzlí.

                                                                          Dětský smích se line domem,

                                                                          já slýchávám to rád,

                                                                          děti jsou všude kolem,

                                                                          chtějí si s tebou hrát.

                                                                                    Smích prodlužuje život,deti

to tvrdí všichni učení,

ale copak je to za život,

bez dětského skučení?

                                                                             Děti jsou světlem naší duše,

                                                                             to tvrdím zase já,

                                                                             ten, kdo děti mít může,

                                                                             tak ať je taky má.

ŽENY MOŘE

                                              Jsem starý rybář,           more                                    

hodně znám,

však ženy moře nevídám.

                                              Ty schovány jsou pod vodou,

                                               a na souš jen tak nemohou.

Srdce jim bije pro moře,

neznají život nahoře.

                                                Jsou stejné jako moře,

                                                chladné, kruté, jak námořní bouře.

Kdo potká je, more

tak šťastný není,

ony jen zkázu přinášejí.